Medryttarna

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av JossanAdrian LindgrenWahlström - 13 augusti 2011 10:54

                          FÖRLÅT ATT JAG INTE BLOGGAT PÅ ETT TAG.

Hej förlåt att jag inte har bloggat nu på några dagar har varit så mycjet men i alla fall så jag berättade ju att ivar fått ett sår och i förrgår såg det riktigt bra ut men igår så var det varigt och han hade ont och var stel.

Jo men hade bestämt med cindy och kicki att vi skulle rida till östjärn och till baka det var roligt mötte upp cindy vid hagen klockan elva då stod hon och höll i ivar han var stel som en pinne i vänstra benet ( runt såret) så vi gick upp till maria ( cindys kompis som äger stallet) hon sa att vi skulle massera och spola med jummet vatten och sedan var det ingen  fara att rida heldre det än att han stod still.

cindy gjorde som maria sa och jag kollade på det  var varigt och han var jätte stel men efter hon masserat vart han bättre och jag började borsta honom och cindy som hade lånat kotten började också borsta. sedan kom kicki och vincent , vincent har nu flyttat hem till kicki en bit från satllet och får sällskap av en islening (Stavning).

så hon fick vänta medan vi snabbade oss att göra oss klara.

red sedan ivag mot östjärn ivar var lite setl men vart sedan bättre efter ett tag och tod det lungt vart en gallop före östjärn ivar som inte har varit och busat på ett tag nu tyckte det  här var skit kul ville brassa om kotten (ROLIGT)

sedan kom vi till ett sandtag hittade värsta bra sand backen som inte var så jätte brant och vi körde den en gång och ivar tyckte kotten var så treög så jag brassade om fan vad kul. sedan kom vi till östjärn vi skrittade hela vägen där sedan kom vi till en vöäg bom och alla hästar tvekade att gå över den men ivar tod mod till sig och gick övr då hängde kotten också med men vincent vägrade kicki försökte ta sats men vincetnt tvär stannade och det slutade med att han hoppade över. sedan kom vi till en till och då gick alla hästar utom vincent över  men den här gången gick dem över men vincent såg ut som en riktig fjortis med ögonen och typ den rör mig (haha) cindy och jjag hållde på att garva ihjäl oss sedan red vi över allsta och vintertjärn och sedan in i en djungel där kotten såg spöken och det var bara cindy som visste vägen och kotten vägrade gå så cindy sa att jag skulle släppa tyglarna och säga gå ivar så jag gjorde de då gick han han visste precis vart han skulle vart inte lite imapd då. sedan kom vi in i endjungel till och då rev kotten ner massat träd som fastnade på mig och mellen två träd så vi satt fast och ivar började trippa så jag vart lite orolig men fick bort den tilll slut sedan kom vi till en sand backe igen som vi brassade över sedan hamnade vi i sandtaget och skrittade hem igen. ska träffa cindy på söndag igen och då kommer en ny häst pebbles heter hon ska bli roligt.

HADE /ADRIAN

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards